Als internationale marktleider in express vervoer verzenden wij dagelijks
honderdduizenden zendingen voor onze klanten. Wanneer er dan toch eens iets
misloopt, komt het er op aan dat het Fix Exceptions Department dit onmiddellijk
op de meest efficiënte manier oplost. Het team verzorgt alle “Exceptions” die
onder de Gateway- , Hospital- en Repack activiteiten vallen. Wij zorgen dat we
telkens een “Perfect Shipment” het netwerk in sturen.
Wat zijn je voornaamste taken?
• Data issues: het behandelen van zendingen die geen of verkeerde data
hebben. De data input doen we door gebruik te maken van de gegevens op de
label en de informatie die we in onze programma’s (Sherlock, DCVS, AHS,…)
terugvinden zoals account en adresgegevens, de verwerking van zendingen in
AHS die niet door OPS geladen kunnen worden. Grote aantallen of
wederkerende problemen worden via templates geëscaleerd naar de
relevante departementen en contactpersonen.
• Customs issues: hieronder vallen zendingen die niet voldoen aan de
douaneformaliteiten (import en export). Zendingen met onvolledig of geen
papierwerk op CIA worden fysiek nagekeken en indien aanwezig ingescand,
zendingen worden voorzien van douane documenten, hold materiaal wordt
gestockeerd in onze kardex en voorzien van een daily checkpoint. Tevens
stellen wij zendingen ter beschikking die door de douane of het FAVV
geïnspecteerd moeten worden.
• Hospital issues: zendingen die een beschadigde of onleesbare label hebben
voorzien van een nieuwe label, traceren van de correcte airwaybill van
multivalid zendingen, een manuele reweigh doen van zendingen die niet door
de sorter zjin gewogen.
• Repack activiteiten: Damage Report aanmaken voor Customer Service (CS) van
beschadigde zendingen, repacken van zendingen en correcte checkpointing
toepassen voor rapportering.
• Algemeen: samenwerken met verschillende departementen zoals Customs, CS,
Tracing en Dango, opvolging van de algemene mailbox, aanmaak van nieuwe
airwaybills, redirection of retour sturen van zendingen, behandelen van GNS
zendingen en verwerking van GEMA.
• Global SOP handling: DHL heeft vele voorschriften/procedures waaraan
shipments moeten voldoen (data, label, papierwerk, douane regelgeving,
verpakking,..). Jou taak is er om te zorgen dat onze shipments compliant, met
de juiste checkpoints én op tijd onze HUB verlaten.
Wie ben jij?
Aanbod:
Yannick Godtbil
02 490 03 47
yannick.godtbil@dhl.com